Velkommen

Denne blog henvender sig til undervisere og studerende ved University College Sjælland og har til formål at præsentere og diskutere relevante programmer, erfaringer og didaktiske overvejelser omkring brugen af IT i undervisningen. Det er vores forhåbning at I vil være med til at gøre bloggen levende og informativ gennem kommentarer.

Siden opdateres løbende af læreruddannelsens IT-pædagogiske vejledere Anne Kristine Petersen, Thomas Thomsen & Leif Vejbæk

25. marts 2012

iPads i undervisningen

Workshop II: Ipads & Smartboards i undervisningen ved Lasse Højer-Pedersen & Poul Erik Løvskov.
Lokale: 201, 202, 204, 205

Herunder kan workshoppen kommenteres og debatteres.

6 kommentarer:

  1. Super spændende workshop med en masse fif til hvordan iPads kan bruges i undervisningen. Jeg glæder mig til at afprøve doceri programmet til pc sammen med doceri app'en til iPad, som gør det muligt at bruge iPad trådløs sammen med projektoren.

    SvarSlet
  2. Det var godt med nogle indputs til programmer, der er egnede i forhold til at bruge Ipad i undervisningen.

    Nu mangler det, at vi som undervisere får udviklet noget undervisning og herved får nogle didaktiske erfaringer med den nye teknologi.

    Undervisningslokalerne skal lige have en "brush up", så den nye teknologi understøttes af fx projektoren. En opgave for IT Didaktisk Udvalg at komme med ønskeliste, som vi så på en kvalificeret "UCSJ læring" måde får sendt afsted til rette sted.

    SvarSlet
  3. Har haft en ipad i ca. 2uger og har faktisk ikke rigtig fundet ud af hvordan jeg kan bruge den i undervisningen. Alt jeg fandt på ramte en mur af "det kan en ipad ikke!!". Så jeg havde glædet mig. Og det har fuldt ud levet op til alle forventninger.

    Jeg har fået rigtig meget inspiration; måske næsten for meget ;-)

    Lasse og Poul Erik har været rigtig gode til at vise ting til ipad'en. De var gode til at henvende sig direkte til vores behov. Havde rigtig god forståelse for det vi skal... altså læreruddannelsens dobbelt syn.

    Nu mangler jeg bare tid til øve mig i alt det pad'en kan.

    SvarSlet
  4. Der er meget læringspotentiale i iPhone/-Pad teknologi - glimrende præsenteret af Lasse og Poul Erik.

    SvarSlet
  5. Fantastisk inspirerende indlæg fra oplægsholderne - om vores muligheder.
    Ser frem til yderligere input omkring vores muligheder!

    Jeg tror at videndeling bliver særdeles relevant her!!

    Tak for i dag
    Erik

    SvarSlet
  6. Jeg har været meget glad for at jeg kunne deltage.
    Det har været en meget lærerie dag, ipat er også nyt for mig.
    Hvis der bliver flere Workshop inden for pc og medie vil jeg meget gerne deltage.
    tak for idag
    Jan

    SvarSlet